Dešimtmetį galvojęs apie verslą, Šarūnas Levickis įgyvendino savo svajonę
Šeimos kredito unijos narys Šarūnas Levickis pasakoja, kad, sulaukus pilnametystės, nuolat sukosi mintys apie nuosavą verslą. Atrodė, kad samdomas darbas patinka ir nekelia nepasitenkinimo, tačiau darbas sau bei asmeninio verslo idėjos vis neapleido. Šarūnas puikiai prisimena, kad iš pradžių buvo kilusi mintis įkurdinti picų kepyklėlę, tačiau hobis turėjo įtakos galutinei verslo idėjai subrandinti. Drauge su kolega Šarūnas įkūrė parduotuvę, kurioje prekiaujama profesionalia apranga ir atributika kariams, pareigūnams, sportinio šaudymo atstovams.
Darbinė patirtis suteikė drąsos savam verslui įkurti
Mintis ape savo verslą vis neapleisdavo ir 29-erių Šarūnas Levickis atvirauja, kad noras kurti nuosavą verslą neapleidžia jau kokį gerą dešimtmetį, tačiau iki šios idėjos realizavimo vyras įgavo nemažai įvairios darbinės patirties. „Esu vilnietis. Sostinėje baigiau mokyklą, o konkretaus sprendimo, kur stoti, tada neturėjau, todėl pradėjau dirbti už baro. Vėliau išvykau į Kiprą, ten dirbdamas barmenu praleidau dar keletą metų“, – pirmąsias darbo patirtis prisiminė pašnekovas.
Vis dėlto itin ilgai užsienyje Šarūnas neužsibuvo ir grįžęs į Lietuvą pradėjo dirbti su vyriškų drabužių linijos prekiniu ženklu „PANDO“. „Buvau atsakingas už pardavimus tiek Lietuvos, tiek užsienio rinkoje. Su „PANDO“ praleidau 4 metus, per kuriuos sukaupiau didžiulį bagažą labai vertingos patirties“, – tikino vyras. Nors viskas sekėsi gerai, patiko ir darbovietė, ir darbas, Šarūnui ramybės nedavė noras pabandyti sukurti nuosavą verslą.
Verslo idėją padiktavo pomėgis
Nuo 18 metų sukurti darbo vietą sau pačiam ir kitiems svajojęs Šarūnas pirmiausia viltis dėjo į iš dabartinės perspektyvos palyginti paprastą idėją. „Pirmoji mintis buvo picos kepyklėlė, kurioje picos būtų gaminamos tik išsinešti. Dabar, aišku, ši idėja atrodo visiškai neoriginali ir niekuo neypatinga, tačiau tuo metu turbūt niekas Lietuvoje tokių paslaugų neteikė“, – prisiminė Šarūnas. Vis dėlto nuo šios minties vaikiną atkalbėjo artimieji, koją dar pakišo ir tai, kad tuo metu dar neturėjo reikiamos patirties.
Įkurti verslą, nors ir kiek vėliau, Šarūnas vis dėlto ryžosi. Tiesa, jis visiškai nesusijęs su maistu, o su jo ir kolegos didžiuliu pomėgiu – karyba, kariniais žaidimais ir atributika. „Patys pirkdavome žaidimams ekipuotes, amuniciją, drabužius, tačiau vis norėjome įsigyti pasaulyje pripažintų, labai kokybiškų prekinių ženklų gaminių, ko padaryti Lietuvoje nebuvo įmanoma. Tekdavo viską užsakinėti internetu ir siųstis iš kitų šalių. Taip ir kilo idėja tuos prekinius ženklus patiems atvežti į Lietuvą ir atsidaryti specializuotų prekių parduotuvę“, – apie su bičiuliu subrandintą verslo idėją pasakojo pašnekovas.
Dabar kartu su kolega Šarūnas jau vysto parduotuvę „Taktinės pajėgos“, kurioje prekiaujama profesionalia apranga ir atributika kariams, pareigūnams, sportinio šaudymo atstovams, „Airsoft“ žaidėjams ir militaristinio stiliaus gerbėjams. Įmonė bendradarbiauja su karinėmis pajėgomis, viešojo saugumo tarnybomis, ugniagesiais bei gelbėtojais, taip pat siekia visas savo prekes išbandyti praktiškai. „Taktinės pajėgos“ siūlo tokių gerai žinomų ir patikimų gamintojų kaip „Propper“, „Condor“, „Tervel“, „Mechanix“ bei „ALTA“.
Sunkiausi etapai – patalpų nuomos paieška ir finansavimas
Paklaustas, ar nebijojo „lįsti“ į verslo pasaulį, ar nesibaido neatlaikyti konkurencijos, Šarūnas tikina, kad apie tai mąsto ir dabar, nes tai visiškai natūralu. „Apie konkurenciją galvojame iki šiol, nes yra tikrai nemaža. Tačiau mes puikiai išanalizavome rinką, puikiai žinojome, kur einame. Mūsų tikslas buvo pasiūlyti kitokių aukštos kokybės gamintojų, kurių prekių Lietuvoje iki tol nebuvo. Atsirinkę gamintojus, siuntėmės jų gaminius, patys testavome, stengėmės atrinkti pačius tinkamiausius“, – pasakojo verslininkas.
Prabilus apie iššūkius, Šarūnas tikina galintis įvardyti kelis. Vienas didžiausių – parduotuvės „namai“. „Susisiekus ir sutarus su partneriais prasidėjo sunkiausias etapas – patalpų paieškos. Tol, kol suradome tinkamas, užtrukome net 6 mėnesius. Tiesa, iki tol prekybą vykdėme tik internetinėje parduotuvėje. Net biurokratiniai reikalai nepareikalavo tiek daug laiko ir pastangų, kaip patalpų paieška“, – atviravo pašnekovas.
Dažnam verslininkui, siekiant realizuoti savo idėją, tenka gerokai pasukti galvą, kaip išspręsti ir finansinį klausimą. Šarūnas su kolega pasakoja, kad į „Taktines pajėgas“ investavo nemažai savo lėšų, tačiau nusprendė iš Šeimos kredito unijos pasiimti paskolą su INVEGOS (UAB „Investicijų ir verslo garantijos“) garantija pagal priemonę „Verslumo skatinimas 2014-2020“.
Pasiėmę šią paskolą jaunieji verslininkai gavo galimybę pasinaudoti darbo užmokesčio išlaidų kompensavimu pagal priemonę „Subsidijos verslo pradžiai“. „Apie „Invegos“ administruojamas priemones jaunam verslui buvome girdėję seniai, tad Šeimos kredito unijai išsiuntėme reikalingus dokumentus ir gavome patvirtinimą paskolai. Šių lėšų reikėjo asortimentui plėsti, prekių atsargoms įsigyti. Kiek vėliau kreipėmės į „Invegą“ ir dėl darbo užmokesčio išlaidų kompensavimo“, – aiškino Šarūnas.
Ateityje planuoja plėtrą
Nuo idėjos iki parduotuvės atidarymo praėjo nepilni vieneri metai, tačiau vertinti, kaip sekasi, pasak Šarūno, nelengva, bet kolegos dirba ir stengiasi judėti: „Ar tai daug, ar mažai – nežinau, bet per tuos 11 mėnesių darbo buvo labai daug. Ar kartočiau? Na, būna, kai atsikeli ryte, galvoji, kam visa tai pradėjai, bet atėjus į darbą viskas praeina, pamatai, kiek daug jau sukūrei, pagalvoji, kiek daug dar prieš akis, ir judi toliau.“
Paklaustas apie ateities planus „Taktinių pajėgų“ vadovas neslepia, kad jų yra – kaip ir kiekvienas naujas verslas, siekia įsitvirtinti rinkoje. Šarūnas svarsto, kad apie plėtros planų realizavimą būtų galima kalbėti kitąmet.
Šaltinis: 15min.lt